If you cannot view this e-mail correctly, please click here.

******* Find English version below *********

Sehr geehrte Damen und Herren,

die Siemens Stiftung lädt Sie herzlich ein zur

Award Ceremony des “empowering people. Award 2015”
am Donnerstag, den 6. Oktober 2016, 19 Uhr, in Berlin, LaLuz.

Winning Solutions Walk ab 18 Uhr.

Mit einfachen technischen Lösungen zur Verbesserung der Lebensbedingungen in Entwicklungsregionen beitragen – das ist das Ziel von mehr als 800 Erfindern aus 88 Ländern, die ihre Lösungen zum „empowering people. Award“ eingereicht haben, der bereits zum zweiten Mal verliehen wird. Die besten Einreichungen werden am 6. Oktober in einer Award Ceremony in Berlin ausgezeichnet.

Insgesamt werden Preise im Gesamtwert von 200.000 Euro vergeben. Darüber hinaus bietet die Siemens Stiftung den 23 Gewinnern die Mitgliedschaft in ihrem internationalen „empowering people. Network“ an.  Dieses Netzwerk bietet den Sozialunternehmern und Erfindern Unterstützung bei der nachhaltigen Implementierung ihrer Lösungen wie auch bei der Weiterentwicklung ihrer Unternehmen und Organisationen.

Bereits der Abend der Preisverleihung soll daher Gelegenheit bieten, die Gewinner mit ausgewählten Vertretern aus verschiedenen Bereichen der Entwicklungsarbeit bekanntzumachen, die sich ebenfalls mit ihren Organisationen dafür einsetzen, die Lebensbedingungen in Entwicklungsregionen nachhaltig zu verbessern.

Vor der Preisverleihung haben Sie die Gelegenheit, die 23 Finalisten und ihre spannenden Techniklösungen auf dem Solutions Walk näher kennenzulernen.

Wir würden uns freuen, wenn Sie sich den 6. Oktober 2016 für unsere Preisverleihung reservieren.

Detaillierte Informationen zur Veranstaltung erhalten Sie in einer persönlichen Einladung Ende August 2016. Dann werden Sie auch Gelegenheit zu persönlicher Anmeldung haben.

Für weitere Fragen wenden Sie sich bitte an das Projektteam: empowering-people-award@siemens-stiftung.org.

Wir freuen uns darauf, Sie bei der Award Ceremony persönlich zu begrüßen.

Mit freundlichen Grüßen,

Rolf Huber,

Managing Director of Siemens Stiftung

Ladies and Gentlemen,

The Siemens Stiftung cordially invites you to the

Award Ceremony of the “empowering people. Award 2015”

On Thursday, October 6th, 2016 at 7pm in Berlin, LaLuz.

Winning Solutions Walk from 6 pm.

Improving living conditions in developing regions with simple technical solutions – that was the goal of more than 800 inventors from 88 countries who submitted their solutions to the “empowering people. Award,” a competition that took place for the second time. The best entries from this competition will be awarded prizes at the Award Ceremony on October 6th in Berlin.

Not only will Siemens Stiftung award prizes totaling 200.000 Euros, but will also offer membership in their international “empowering people. Network” to all 23 winners. This network provides support to social entrepreneurs and inventors with the implementation of their solutions and the development of their enterprises and organizations.

On the evening of the Award Ceremony, we will therefore already be providing an opportunity for the winners to meet selected representatives from various branches of development work who are also engaged in sustainably improving living conditions in developing regions through their organizations.

You will have the opportunity to become acquainted with the 23 finalists and their exciting technical solutions on the Solutions Walk before the Awards Ceremony begins.

We would be very pleased if you would reserve October 6th, 2016 for our Award Ceremony!

You will be receiving detailed information about the event in a personal invitation at the end of August 2016.  At that time, you will be able to register for the event.

If you have any questions, please contact the project team at: empowering-people-award@siemens-stiftung.org.

We look forward to welcoming you at the Award Ceremony in person.

Yours sincerely,

Rolf Huber,

Managing Director of Siemens Stiftung

You have received this mailing because you subscribed on the “empowering people. Network” website. If you would like to unsubscribe, please click here.